reklama

Krajina gastronomických možností

Akiste všetci poznáte slovenský stereotyp, že Američania sú spravidla obézni ľudia, ktorí sa veľmi nezdravo stravujú. Po dvoch mesiacoch strávených v USA musím konštatovať, že môj dojem sa od tejto predstavy zásadne líši.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Moja skúsenosť je taká, že možností, kde sa človek môže zdravo najesť je v USA podstatne väčšie množstvo než na Slovensku. A nielen zdravo, ale aj rôznorodo, pretože každá z amerických prisťahovaleckých skupín si so sebou priniesla svoje gastronomické návyky.

Paradoxne zatiaľ čo na Slovensku som bol pravidelný návštevník McDonald’s, tak v USA som túto prevádzku navštívil len pri prílete na letisko v New Yorku. Odvtedy som vymenil McDonald’s za Whole Foods, kde si môžem namixovať obed podľa vlastného výberu s dôrazom na širokú ponuku šalátov. Prípadne za univerzitnú jedáleň, kde dôraz na zdravé a kvalitné potraviny ostro kontrastuje s mojimi spomienkami na stredoeurópsky jedálenský štandard.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledkom je, že som sa nikdy nestravoval zdravšie než v USA, čo je na hony vzdialené od našej predstavy o tejto krajine, ako aj od mojich očakávaní.

Aj preto si myslím, že USA sú vskutku krajinou neobmedzených možností.

Gastronomických možností.

Karol Šebo

Karol Šebo

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Absolvent Fakulty sociálních věd UK v Prahe. Milovník histórie, cestovateľ po Ázii, občasný komentátor súčasných pomerov.Sledujte ma na Facebooku kliknutím na písmeno "f", ktoré sa nachádza pod "Pridaj k obľúbeným". Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu